Οδηγός επιβίωσης κατά ειπρακτικών εταιριών

Πολλοί απο εμάς έχουμε πέσει θύματα κάποιων εισπρακτικών εταιριών οι οποίες καταστρατηγούν τα δικαιώματα μας ως πολίτες.
Διαβάστε τι λέει ο νόμος για αυτές τις εταιρίες και τισ παρενοχλήσεις τους.

Αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές Εταιρειών προς οφειλέτες
Απαγορεύεται στις Εταιρείες να προβαίνουν σε αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές προς τους οφειλέτες, όπως:
1. Η, κατά την επικοινωνία με τον οφειλέτη, εμφάνιση των υπαλλήλων τους υπό ιδιότητες που δεν διαθέτουν, όπως υπαλλήλων των δανειστών, δικηγόρων ή δικαστικών επιμελητών.
2. Η άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης περί διακινδύνευσης του επαγγέλματος, των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του. (εδώ υπάγεται η περίπτωση του ΓΚΕ ΓΚΕ, ΓΚΕ ΓΚΕ;)
3. Η επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς ή η χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον του οφειλέτη ή και των οικείων του.
4. Η δυσφήμιση ή η απειλή δυσφήμισης του οφειλέτη στο οικογενειακό ή εργασιακό περιβάλλον του.
5. Η εκμετάλλευση περιστάσεων αντικειμενικής αδυναμίας του οφειλέτη.
6. Η απειλή λήψης μη νόμιμου μέτρου σε βάρος του.
7. Η παραπλανητική πληροφόρηση του οφειλέτη.
8. Οι κατ΄ οίκον ή στον χώρο εργασίας του οφειλέτη επισκέψεις.
9. Η όχληση των οικείων προσώπων του κατά την έννοια της περίπτωσης 4.
10. Οι επισκέψεις σε χώρους αυστηρώς προσωπικούς, όπως νοσοκομεία.
11. Η παραπλανητική χρήση και παρουσίαση εγγράφων που δημιουργούν εσφαλμένα την εντύπωση, ότι πρόκειται για δικαστικά έγγραφα.
12. Η οποιαδήποτε επικοινωνία που περιλαμβάνει ανακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις συνέπειες αθέτησης πληρωμών.
13. Η επικοινωνία για οφειλές οι οποίες απορρέουν από γενικούς όρους συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις, καθώς και οι όροι που αναφέρονται στις υπουργικές αποφάσεις που εκδίδονται κατ΄ εξουσιοδότηση της παραγράφου 21 του άρθρου 10 του ν. 2251/1994, όπως εκάστοτε ισχύει.
Τι μπορείτε να κάνετε για να τελειώνει η ιστορία μία και καλή
Σε περίπτωση που σας ενοχλούν εισπρακτικές εταιρείες κάντε το εξής απλό σε πρώτη φάση: Ρωτήστε πως λέγετε η εταιρεία και ποιός σας καλεί. Εν συνεχεία στείλτε την ακόλουθη επιστολή στην τράπεζα σας, κοινοποιώντας την σε καταναλωτικούς φορείς και στον Συνήγορο του Καταναλωτή.
“ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ΟΤΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΝΑΙΝΩ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΔΙΑΒΙΒΑΖΕΤΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΙΘΑΝΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΣ ΕΣΑΣ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΙΔΙΩΤΗ ή ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΟΠΟΙΑΣΔΗΠΟΤΕ ΝΟΜΙΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΠΛΗΝ ΤΗΣ ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΑΝ ΑΥΤΟ ΖΗΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ”.
Αν δείτε ότι εισπρακτική εταιρεία ξεφεύγει από τον ενημερωτικό της ρόλο και προβαίνει σε ψυχολογική ή ενδεχόμενη σωματική βία, τότε προσλάβετε έναν καλό δικηγόρο και με βάση αυτο το ΦΕΚ αλλάξτε τους τα φώτα, ενημερώνοντας πάντα τον “Συνήγορο του Καταναλωτή”

Tags: